Synergia - sieć współpracy i wymiany doświadczeń urzędników wysokiego szczebla z Europy Środkowej i Wschodniej to projekt, którego adresatami są instytucje administracji centralnej lub rządowej z Polski oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane.
Projekt SYNERGIA jest realizowany przy współpracy z KSAP – Krajową Szkołą Administracji Publicznej oraz następującymi partnerami ponadnarodowym: IPA – Institute of Public Administration (Bułgaria), LSPA – Latvian School of Public Administration (Łotwa) oraz NUPS – National University of Public Service (Węgry). Adresatami programu SYNERGIA są instytucje administracji centralnej lub rządowej z Polski oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane, które podejmą się udziału w wypracowaniu i wdrożeniu zaleceń w obszarze zarządzania instytucjami.
Projekt SYNERGIA będzie realizowany w 4 edycjach. Pierwsza edycja rozpoczęła się 31 sierpnia 2020 r. i potrwa do lutego 2021 r. Na każdą edycję projektu składa się realizacja programu edukacyjno – kooperacyjnego oraz fazy wdrożeniowej. Jedna edycja projektu przewiduje 19 dni zajęć szkoleniowych, prowadzonych w Polsce i w krajach partnerskich (Bułgaria, Łotwa, Węgry) i obejmuje cykl zajęć edukacyjnych oraz warsztaty problemowe. Sesje krajowe i wyjazdowe organizowane będą w formie zajęć szkoleniowych, spotkań networkingowych, warsztatów, sesji peer-learningowych. W ramach projektu SYNERGIA zajęcia prowadzone będą przez wybitnych profesorów i ekspertów, wywodzących się z wiodących ośrodków akademickich i badawczych, m.in. takich jak: London Business School, IESE Business School, Oxford University, Dublin City University, Frankfurt School of Finance & Management.